Ogólne warunki sprzedaży
Ogólne warunki umów sprzedaży dokonywanej przez Grupę Palsa.
I. Postanowienia ogólne
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży mają zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży i zamówień towarów zawieranych przez Grupę Palsa jako sprzedawcę. Użyte w dalszej części niniejszych ogólnych warunków określenia oznaczają:
- Grupa Palsa - Lidia Szukowska-Pawelec PHU Palsa oraz Palsa Sp. z o.o.
- Sprzedawca – Lidia Szukowska-Pawelec PHU Palsa oraz Palsa Sp. z o.o.
- Kupujący - podmiot będący drugą stroną umowy sprzedaży.
- Strony - Sprzedawca i Kupujący;
- Ogólne Warunki - „Ogólne warunki umów sprzedaży dokonywanej przez Grupę Palsa.”;
- Towar - towary handlowe sprzedawane przez Grupę Palsa
II. Zawarcie umowy.
- Podstawą zawarcia umowy sprzedaży jest zamówienie Kupującego złożone w odpowiedzi na ofertę Sprzedawcy. Zamówienie przyjmowane jest w formie pisemnej lub mailowej.
- W przypadku złożenia przez Kupującego zamówienia bez otrzymania wcześniejszej pisemnej oferty, do zawarcia umowy potrzebne jest pisemne potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
- Sprzedawcy, przysługiwać będzie w terminie 1 tygodnia od zawarcia umowy prawo odstąpienia od niej w całości lub w części. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną powstałą przez to szkodę.
- Ilość w umowie kupna podana jest w metrach bieżących, kwadratowych lub arkuszach. Tolerancja produkcyjna wynosi +/- 10%. Tolerancja kolorystyczna ∆ E ≤ 4.
III. Cena
- Cena za sprzedawany towar będzie określona każdorazowo w ofercie, umowie sprzedaży lub potwierdzeniem zamówienia. Cenę towaru ustala się w oparciu o uzgodnienia obowiązujące w dniu pisemnego potwierdzenia zamówienia. Ceny podane są cenami netto.
- Jeżeli cena będzie wskazana w walucie innej niż złote polskie, to przyjmuje się, że strony ustaliły cenę w złotych polskich przeliczając ją na złote według kursu sprzedaży danej waluty w banku Sprzedawcy na dzień wystawienia faktury.
- Faktury wystawiane są w dniu wysyłki towaru i przesłane do zamawiającego w formie elektronicznej lub dołączone do przesyłki.
IV. Odbiór towaru i jego właściwości
- Kupujący zobowiązuje się do bardzo starannego zbadania towaru w chwili jego odbioru pod względem ilościowym, oraz pod kątem ewentualnych widocznych wad. W przypadku widocznego uszkodzenia przesyłki, należy wpisać uwagę w liście przewozowym. Nie wpisanie takiej uwagi powoduje brak możliwości złożenia reklamacji w firmie transportowej.
- Strony ustalają, iż koszt załadunku towaru do transportu spoczywa na Sprzedawcy, a koszt rozładunku na Kupującym, niezależnie od tego kto ponosi koszt transportu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie dostawy z winy firmy kurierskiej.
- Przed rozpoczęciem produkcji przez Kupującego należy przetestować właściwości klejące materiału, oraz sprawdzić jednolitość koloru.
- Istnienie możliwość różnic w kolorze dla materiałów pochodzących z różnych partii produkcyjnych. Rekomenduje się nie mieszanie rolek z różnych partii produkcyjnych.
- Dostawy nie pełnych rolek mogą składać się z dwóch części materiału nawiniętych na jedną rolkę.
- Minimalne zamówienie materiałów odciętych z rolki wynosi 10 mb i wielokorotność 10 mb.
V. Wady rzeczy sprzedanej oraz procedura reklamacyjna
- O wadach, których nie da się wykryć mimo bardzo starannego zbadania przy odbiorze, Kupujący ma obowiązek powiadomić Sprzedawcę niezwłocznie (nie później niż w 3 dni) po ich wykryciu i jednocześnie zaprzestać dalszej obróbki materiału pod rygorem utraty uprawnień z rękojmi.
- Zawiadomienie o wadzie towaru dla swej ważności musi być złożone w formie pisemnej, przy czym Kupujący zobowiązuje się udostępnić wadliwy towar w stanie dostawy do wglądu Sprzedawcy na każde jego wezwanie. Jeżeli towar został przetworzony, odpowiedzialność Sprzedawcy za wady towaru wygasa. Odpowiedzialność Sprzedawcy ogranicza się z tytułu rękojmi i gwarancji wyłącznie do wartości netto sprzedanego Towaru.
- Wady części dostawy nie uprawniają do reklamowania całości dostawy.
- Jeżeli zdaniem Sprzedawcy dla stwierdzenia wad potrzebne będzie przeprowadzenie ekspertyzy technicznej, to Sprzedawca zajmie stanowisko co do wadliwości towaru po uzyskaniu stosownej ekspertyzy.
- Sprzedawca zwolniony jest od odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w przypadku, gdy jest to spowodowane wadami towaru związanymi z nienależytym jego wykonaniem przez producenta. Strony wyłączają w tym przypadku również odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest także wyłączona, gdy Kupujący dokonał naprawy towaru bez pisemnej zgody Sprzedawcy.
- Wszczęcie postępowania reklamacyjnego nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty ceny za wydany towar.
VI. Opóźnienia w płatnościach i wydaniu, odpowiedzialność.
- W przypadku opóźnienia się Kupującego z zapłatą całości lub części ceny za wydany towar zapłaci on Sprzedawcy odsetki ustawowe za opóźnienie.
- W przypadku opóźnienia Kupującego z terminowym odbiorem towaru o więcej niż 1 tydzień, Sprzedawca po wcześniejszym pisemnym powiadomieniu Kupującego , wyśle zamówiony towar wraz z fakturą na adres wskazany w zamówieniu.
- Sprzedawca wolny jest od wszelkiej odpowiedzialności związanej z nieterminowym wydaniem towaru, gdy przyczyną tego jest fakt, iż jego dostawca nie wywiązał się z dostawy w terminie.
- Odszkodowanie za szkody wyrządzone Kupującemu w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy ograniczone jest w każdym przypadku do wysokości ceny netto towaru objętego umową.
VII. Właściwość sądu, prawo.
- Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów będzie właściwy rzeczowo sąd powszechny w Poznaniu.
- Do umowy mają zastosowanie wyłącznie przepisy prawa polskiego.